johannasofie

Kategori: Träning

KEEP CALM AND CHEER ON!

Vill du vara med och skapa roliga minnen med en helt fantatisk förening! Många av min kompisar har på senaste tid frågat lite frågor om hur man börjar på cheerleading och ifall man måste ha några förkunskaper. Så tänkte berätta för er alla att det snart är dags så tryout inför nästa säsong. Varje säsong på sommaren har man tryout, det är INTE så läskigt som det låter. Alla är väldigt förstående och man får ofta ett försök till på saker ifall man frågar.

Förkunskaper? Har du inga förkunskaper, inga problem de löser dem där. För frågor eller mer information gå till Infinitys hemsida HÄR.  Så kom på tryout den 7 juni, prova en ny utmanande sport som lär sig så mycket om allt från lagsport till att passa tider!

SO KEEP CALM AN CHEER ON

workout

Tredje dagen i rad nu som jag tar en långtur med hunden, joggar/powerwalkar ungefär 5 km. Men imorgon blir det ingen runda eftersom jag åker till Stockholm över helgen. I Stockholm ska vi bland annat fira min Farfar. Ska bli såå mysigt!

xoxo Johanna

Strong Is The New Skinny

Lite träningsmotivation såhär på torsdagen, är riktigt taggad för att köra igång med hårdträning framöver. Snart är både RM och sommaren här, RM = magtröja och sommaren = bikini, förstå vad kul det vore om man hade en kickass kropp till de. Hoppas det inte bara är en "fas" som jag orkar hålla en vecka och sen går tillbaka till gamla rutiner. Hur går träningen för er? 

xoxo Johanna

När det står träning på schemat

Åkte inom stan i måndags och kom hem med ett par nya träningsbyxor från soc och en linne från Gina som jag även de tänkte träna i. Så på bilderna ovan ser ni hur jag lär se ut när det står träning på schemat. Perfekt nu när vi ska fysprofil på idrotten på fredag, woho... not!!

xoxo Johanna

Proud

Fredagsträningen avklarad för denna vecka – trots att jag inte kunde vara med på hela så är jag sjukligt stolt över mitt fina lag. Speciellt Katarina, shit vilken bra dag hon hade idag, kände mig som en riktigt "stage mom", haha. Så kul att se hur alla i laget gör jättestora framsteg! Ser fram emot en lika bra träning imorgon!

Ifall någon är intresserade av att köpa kakor, så säljer nämligen jag och mitt lag just nu, 50 kr för en burk, riktigt goda. Klicka HÄR för att se vilka kakor vi säljer, ifall ni är intresserade så maila mig, ticco.t@hotmail.com (don't judge min email)

xoxo Johanna

RM-kropp?

RM-kroppen, host host. Haha nä det går faktiskt bra. Hade en "fuskdag" dock där jag åt Ben & Jerry's vilket jag inte riktigt kan påstå att det är nyttigt. Mina frukostar är faktiskt på topp nästan varenda morgon, havregrynsgröt eller en smoothie. Jag och hanna har länge pratat om att skaffa gymkort, tror vi lutar mot L9 fitness, ett nyöppnat gym i vårt hood. Vi får se hur vi gör, min fot är ju fortfarande inte helt bra...

xoxo Johanna

Utmaning

Ni har säkert sett alla nomineringar som pågår på Instagram såväl som Facebook, så nu tänker jag nominera er alla, till en vecka med hård träning och nyttig mat! Visst är ni väl med på en liten utmaning? Kör hårt!

xoxo Johanna

 

M A T

Fortsätter på mitt nyttiga löfte, med en riktigt god yoghurtaktig liten sak (kvarg, hallon och proteinpulver) och mi madres goda knäckebröd med keso och skinka. Riktigt gott, några nyttiga matvanor som ni har lust att dela, behöver alla tips jag kan få!?

xoxo Johanna

Löften

Igår på prisutdelning när vi satt med guldmedaljen runt halsen slog jag och Katarina vår guld mot varandra och lovade oss själva och varandra två saker!

♡ RM (riksmästerskap)-kropp, alltså mer träning och mer nyttig mat

♡ Att verkligen kämpa för att klara flickis!

Så jag satte igång med löfte nummer 1 redan idag, havregrynsgröt med hallon och banan (klassiker) och en smoothie med hallon, fil och proteinpulver blev det till frukost.

xoxo Johanna

GULD

Blod, svett och tårar har på fullaste allvar tagit mig och mina cheerleading tjejer till DM! Vet inte om ni kommer förstå min lycka just nu... har gråtit, skrikit, skrattat, svettats så mycket idag. Vi gjorde vårt program felfritt och tog GULD! Vi är alltså bäst i södra Sverige i vår kategori! Är så otroligt stolt över min fina förening och lagkamrater! Vi har verkligen skapat något unikt! #StrongerThanYou

xoxo Johanna

Fitnessguru

I goodiebag låg saker från fitnessguru, 3 st proteinpulver-påsar, 2 proteinbars och en supersöt rosa flaska till proteinskaken! Ska bli spännande att prova dessa, ni får höra min fancy recension sen ♡

 

xoxo Johanna

 

 

 

 

 

 

 

Workout

Hola! Är så himla sugen på att införskaffa mig lite nya träningskläder, mitt problem (som många andra fattiga studenter) ligger i ekonomin. Tycker att det är väldigt dyrt med träningskläder men verkligen behövligt eftersom jag tränar minst 3 gånger i veckan med cheerleadingen. Alla kläderna är från nike utom den rosa sportbhn den kommer från juicy.

Matvanor

Tips på olika nyttiga matvanor, please? bortsett från att träna är det väldigt viktigt att äta rätt, vilket de flesta av er redan vet! Om ni har några nyttiga och goda matvanor får ni väldigt gärna dela med er, min fantasi börjar ta slut. Detta är mina favoriter just nu! 

1. En skål havregrynsgröt, hallon och ifall vi har så lägger jag gärna till en banan också. Riktigt bra sätt att starta dagen på, speciellt eftersom man håller sig väldigt länge på de. 

2. En sallad är aldrig fel. Jag har turen att gå på en skola där det alltid serveras riktigt god mat med ett rätt så stort utbud på olika grönsaker. 

3. Personligen är jag inte jätte förtjust i fisk alls, lax kan jag dock tycka är helt okej gärna med sparris till.

4. Fick lära mig för bara några dagar sedan att wrap med korv i är väldigt gott. Man tar vanliga vita/gröva tacobröd, fyller den med stekt korv, keso, avokado, sallad, tomater, gurka och lite grodda så har du dig en nyttig och god wrap.

Kom ihåg!

Du blir inte fet av en pizza

precis som du inte blir smal av en sallad.

xoxo Johanna

fiberknäcke

Här nedför ser ni de mest underbara knäckebröden i världen (överdriver inte!!). Mamma stod precis och bakade flera plåtar, väldigt nyttiga också, innehåller inget socker och innehåller många olika fröer.

how to do ↓ :

♥ Blanda alla ingredienser 

♥ Låt vila i 1 timme

♥ Bred ut degen tunt (väldigt viktigt annars blir det inte lika knaprigt) på bakplåtspapper

♥ Sporra ut rutor innan du gräddar knäckebröden

♥ 150 grader i ca 60-120 minuter

 

ingredients  :

♥ 4 dl sesamfrö

♥ 3 dl solrosfrö

♥ 2 dl linfrö

♥ 1 dl kli

♥ 1 tsk salt

♥ 4 dl rågmjöl

♥ 2 dl fiberhavre

♥ 2 dl rågsikt

♥ 2 dl rapsolja 

♥ 8 dl ljummet vatten

MOTIVATION

Måste ha lite motivation till träningen känner jag, har inte blivit så mycket tränat denna eller förra månaden, tyvärr. Stukade foten för någon vecka sedan, klumpigt nog på stuttsmattan. Sämsta tidpunkten någonsin, jag och mitt lag ska nämligen tävla DM den 8 mars. Jag tränar cheerleading i en riktigt underbar förening som heter Cheer Infinity Athletics.

Lite löften till mig själv som jag delar nu delar med er!

 Do not cheat youself – sluta luta dig själv genom att fuska. Det är din hälsa och kropp det handlar om! 

 Lite vardagsmotion – helt klart superviktigt, är dock så himla lat av mig. Själv tränar jag hellre en gång mer än går till från stationen exempelvis, men så fort foten blir helt bra igen ska jag fan ta mig i kragen!

 Fixa gymkort med Hanna – ska skaffa ett gymkort, på ett gym i närheten av där jag bor, känns så mycket roligare att gymma med en kompis.

 Sova – så för några dagar sedan ett program där de tog upp hur extremt viktigt sömn var och vad sömnbrist kunde leda till där ibland en massa olika allvarliga sjukdomar. Sova mycket är jag faktiskt rätt bra på (tonåring you know), speciellt nu med min stukade fot har jag känt att jag faktiskt är skyldig mitt lag att göra allt för att blir bra igen så snabbt som möjligt.

xoxo Johanna

Upp